واحدهای اداری و پشتیبانی

واحدهای اداری و پشتیبانی

واحدهای اداری و پشتیبانی

واحد مدارک پزشکی

 

واحد مدارک پزشکی شامل پذیرش بستری کدگذاری - آمار و  بایگانی مدارک پزشکی می باشد. واحد پذیرش در طبقه همکف ساختمان اصلی درورودی اصلی بیمارستان واقع بوده و کارهای مربوط به پذیرش بیماران را انجام می دهد.
بایگانی اسناد و مدارک پزشکی در ساختمان مجزا ازساختمان اصلی بیمارستان واقع است که کارهای مربوط به بایگانی و کد گذاری و آمارو صدور گواهی ولادت نوزادان  دراین مکان انجام می پذیرد.
شماره تلفن های داخلی این واحد 109-110-111 می باشد.

مسئول واحد اسناد و مدارک پزشکی : سرکار خانم باقرخلیلی

 

امور مالی و حسابداری

امورمالی در طبقه اول ساختمان اصلی بیمارستان واقع شده است وبه جهت تنوع وماهیت کاری دارای قسمتهای دریافت و پرداخت ، رسیدگی ، درآمد ، امین اموال وترخیص بیماران می باشد. که به منظور پویایی و برنامه ریزی درست ومنظم بیمارستان، اطلاعات مالی مربوطه را اندازه گیری ،ثبت ،طبقه بندی وآثار اقتصادی آنرا در صورتهای مالی تلخیص وزمینه تجزیه وتحلیل ونهایتاً برنامه ریزی را فراهم می نماید . به شمه ای ازفعالیتهای امورمالی می توان به تنظیم صورتحساب بیماران ، نگهداری حساب اموال سرمایه ای ومصرفی ، پرداخت حقوق ومزایا ی پرسنل اعم از پزشکان وکارکنان ،ثبت روزانه رویدادهای مالی، پرداخت مطالبات ذینفعان وتامین کنندگان وتهیه گزارشات مالی اشاره نمود .

مسئول امور مالی : جناب آقای میرناصرهاشمی

شماره تماس مستقیم : 0413287702

واحد IT

مرکز فناوری اطلاعات بیمارستان کلیوی امیرالمومنین علی ابن ابیطالب (ع) تبریز در طبقه همکف قرار دارد و به منظور پشتیبانی از سخت افزارها، نرم افزارها، مدیریت و امنیت اطلاعات بیمارستان توسط کادری مجرب متشکل از فارغ التحصیلان دانشگاهی رشته های مهندسی نرم افزار و فناوری اطلاعات فعالیت می کند . مرکز فناوری اطلاعات بیمارستان به عنوان واحدی مجزا در راستای رسالت و اهداف مشخص از پیش تعیین شده بر تمامی امکانات و تجهیزات رایانه ای بیمارستان از مرحله خرید، نصب، اجراء، تا پشتیبانی نظارت کامل دارد. حوزه های کاری مرکز شامل سخت افزار، نرم افزار، شبکه، مدیریت ارتباطات درون و برون سازمانی، امنیت و مدیریت اطلاعات بیمارستانی می باشد. اهم فعالیتها و وظایف پرسنل مرکز فناوری اطلاعات بیمارستان کلیوی امیرالمومنین علی ابن ابیطالب (ع) تبریز عبارت است از:

- امور سخت افزاري شامل: سرویس و تعمیر سخت افزار کامپیوتر، سرویس پرینتر، تحویل سخت افزارهای کامپیوتری، نیاز سنجی و کارشناسی نوع سخت افزار

- امور نرم افزاری شامل: نصب سیستم عامل، نصب نرم افزارهای کاربردی، نصب نرم افزار های خاص، تولید و ساخت گزارشات آماری، پشتیبانی و نگهداری از موتورهای پایگاه داده، نرم افزارهای آماری و آموزشی خاص

- امور HIS (سیستم اطلاعات بیمارستان) شامل: آموزش، رفع نقص، نصب نرم افزار

- امور شبکه شامل: نگهداری شبکه و رفع نقص شبکه، توسعه شبکه، توسعه اینترنت بیمارستان طراحی و بروزرسانی وب سایت بیمارستان، تعریف شناسه کاربری برای کلیه کاربران

شماره تلفن مستقیم این واحد 04132844200

مسئول واحد IT : مهندس محمد رمضانی

مسئول نرم افزار : مهندس مریم فرهمند

اعتبار بخشی و بهبود کیفیت

اعتبار بخشی به معنی ارزیابی سیستماتیک مراکز ارائه خدمات سلامت با استانداردهای مشخص است. استانداردهایی که بر بهبود مداوم کیفیت، محور بودن بیمار و بهبود ایمنی بیمار و کارکنان تاکید دارد.

در واقع مي توان گفت اعتباربخشي فرآیندی است که در آن یک گروه یا سازمان از طریق ارزیابی بیمارستان، اعتبار و رسمیت آن را به منظور توانایی در ارائه خدمات درماني تاييد ميكند.

استانداردهای اعتباربخشی مقصد را نشان می دهد اما مسیر رسیدن به مقصد را باید در مدل بهبود کیفیت جستجو کرد.

واحد بهبود کیفیت

بهبود کیفیت به اقدامات سیستماتیک و مداومی گفته میشود ‌که منجر به بهبود قابل اندازه گیری در خدمات سلامت و وضعیت سلامتی دریافت کنندگان (بیماران) می‌شود .به عبارت دیگر بهبود کیفیت یک رویکرد رسمی‌به تحلیل عملکرد و وضعیت و تلاش برای بهبود آن است.
  کیفیت عبارت است از مدیریتی که در آن:

  •  اهداف بلندمدت سازمان به صورت اهداف کیفیتی تعریف شود.
  • تضمین کیفیت از محصول و تولیدگرایی به مشتری‌گرایی سوق داده شود .
  • ارتباطات تمامی کارکنان با همدیگر همانند ارتباطشان با مشتری باشد و همدیگر را رقیب و حریف قلمداد نکنند.
  • صحبت درباره کیفیت با اطلاعات و واقعیت‌ها همراه باشد.
  • مدیریت کارا و منظم در سازمان حاکم باشد.
  •  به حقوق افراد احترام گذاشته شود .

  در کلام آخر کیفیت عبارت است از:

  • مناسب‌ بودن برای هدف
  • کار درست را بار اول درست انجام دادن و بار دوم بهتر از بار اول انجام دادن
  • کیفیت یک برنامه یا درمان موقت نیست بلکه یک فرآیند است
  •  کیفیت یک سفر مداوم به سوی تعالی است 

از جمله فعالیتهای مربوط به مدیریت کیفیت یکی تضمین کیفیت و یکی کنترل کیفیت است.

در همین راستا بیمارستان حضرت امیرالمومنین علی (ع) با همت پرسنل شریف موفق به دریافت درجه یک از وزارت محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی گردیده است و مفتخر است که عالی ترین نمره کیفیت(87) را نیز همین مرکز درمانی توانسته است در سال 1396 در استان آذربایجان شرقی دریافت نماید.

مدیر بهبود کیفیت بیمارستان:

سرکار خانم شبنم زاده هاشم  -  کارشناس ارشد مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی - تلفن داخلی 182

دفتر پرستاری

مدیر محترم دفتر پرستاری سرکار خانم سرمد

واحد بهداشت محیط

واحد تجهیزات پزشکی

واحد روابط عمومی